Den Kinesiske Mur

I dag stod vi op kl. 7.45 og spiste morgenmad og så blev vi hentet af en chauffør og en guide, som skulle køre os hen til Den Kinesiske Mur (det var kun os der var med på turen) 🙂

På vejen derhen skulle vi lige ind på et sted, hvor de lavede sådan nogle kinesiske vaser og andre ting.
Vi så hvordan de lavede kobbervasen, og så sad de, og limede små kobbertråde på, som til sidst dannede et mønster, som de så farvede med nogle ting, som lignede bitte små skeer.

Lime små kobbertråde på vasen Farvelægning Klar til ovn og polering

Til sidst polerede de dem, og kom guld på toppen.

Den færdige vase

Bagefter kørte vi op til Den Kinesiske Mur, hvor vi tog en slags ski lift op.

Da vi kom, så gik vi op og ned af de mange mange mange trapper 🙂
Mormor og Morfar gik 5 tÃ¥rne hen – og jeg gik 7 tÃ¥rne hen 🙂

Den Kinesiske Mur Den Kinesiske Mur

Da vi gik deroppe, var der lige pludselig en mand, der stod og rÃ¥bte efter mig – og jeg var vildt bange for at jeg havde gjort noget forkert – men sÃ¥ var det bare fordi, at han ville have et billede af mig, hvor jeg skulle lave Peace, og pose pÃ¥ alle mulige mÃ¥der 😉

Da vi skulle ned, tog mormor liften ned igen, mens mig og morfar rutschede ned pÃ¥ en blanding af sÃ¥dan nogle rutschebanetur, der er pÃ¥ legepladser, og sÃ¥dan nogle i Tivoli – og en kælkebakke 🙂

Da vi kom ned, skulle vi ind på en restaurant, hvor de havde noget rigtig godt kinesisk mad 😛
Da vi sad på restauranten, så jeg lige pludselig et æsel, der stod ude under et træ på parkeringspladsen 😉
Lidt senere kom der en mand ud af et hus, der lå ved parkeringspladsen, og tog æslet og bandt det til en trappe næsten lige foran vores vindue 🙂

Bagefter kørte vi hjem igen, og på vejen skulle vi ind på en silkefabrik og butik.
Der sÃ¥ vi, hvordan de lavede larvernes pupper om til silke – og bagefter købte Mormor og Morfar en silkedyne med silkebetræk og silkehovedpudebetræk, og to tæpper som kunne blive til puder til mig, og en natkjole til mig og en morgenkÃ¥be og en natkjole og to tørklæder, en kjole og en natkjole til Mormor – og sÃ¥ fik vi to gratis tørklæder med 😉

Bagefter spurte hende guiden, om vi havde lyst til at få manicure gratis, fordi at hendes veninde lige havde startet en manicurebutik, og havde brug for at øve sig 😀
Så kørte vi tilbage på hotellet og satte Morfar af, og så kørte vi hen til butikken som lå 5 minutter væk fra hotellet 🙂

Mens jeg ventede på at mormor fik lavet sine negle, gik guiden, som hed Desi, ned i supermarked og købte en iskaffe til Mormor og en soyamælk med æble til mig.
Hun købte også nogle Durian chips (Durian er en frugt) 😉
Soyadrikken smagte faktisk godt, men det det gjorde chipsene IKKE! :-/ 😉 😉

Da vi begge to havde fået negle, kørte hun os hjem på hendes motorcykel 😉

Da vi kom hjem, spiste vi aftensmad, og så gik mig og Mormor ned i poolen, mens Morfar blev på værelset.

Nu sidder vi og spiller Yatzy, og så skal vi sove 🙂 🙂

Comments

1. Anne Lollike says

Super spændende at høre om alt det, du oplever! Du er en berejst dame:-) rigtig godt at du skriver om det hele, så kan vi følge med og du kan huske det bedre, når du bliver rigtig stor. Knus knus og mange hilsener til jer alle.
    Kh farmor og farfar.

Speak Your Mind

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.